maanantai 5. maaliskuuta 2012

Viestiä, hienossa säässä.

Viestiä pitkästä aikaa, hienossa säässä. Kyllä se kevät on vaan tulossa, eiköhän se treeni-intokin kohta herää.

Nicun treeni oli ihan hyvä siinä mielessä että taas itse jotain ehkä oppi. Minä liikuin joka lähetyksellä eteen päin, aloitettiin 300 m, pisimmällä oli 800 matka. Nicu eksy kolmannessa lähetyksessä ja oikoi minun luokse. Olisi pitänyt tajuta siirrättää Jani lähemmäs siinä vaiheessa ettei olisi taas oikonut. Viimesessä lähetyksessä itse liikuin lähemäs Nicua vastaan. Pitää matkaa aina vaihella ettei koira ikinä tiedä kuinka pitkää matkaa joutuu juoksemaan, siis huijata koiraa omalla liikkumisella. Lähettää kaukaa ja palata takasinpäin jne, niin ei koira ikinä tiedä kuinka pitkään juoksee, sillä motivaatiota ylläpitää.
Huomenna pitää tehdä palauttavat treenit Nicuttimelle.

Hornan treeneissä ei mitään ihmeellistä, minä liikuin pisimmällä matka n. 500m. Lähti melkeen joka lähetyksessä hyvin, pikkasen välillä sai kutsua ja lähtökiljua ei ollut paljoakaan enään. Janillakaan ei suuria ongelmia ollut ohjauksessa.

Dexterin kanssa Jani liikku. Alussa meni hyvin lähetykset, kun matkaa tuli 500 m niin eksy. Se oli tarkoitus olla viimeinen lähetys, mutta otettiin vielä pari lähetystä että saatiin suoraan tulemaan. Dex pitää vielä kutsua välillä. Tahtoo jäädä Janin luokse jostain kumman syystä, minun luota lähtee hyvin.

Minä loppupalkkasin jokaisen koiran pallolla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti